wtorek, 16 czerwca 2015

orzechowe brownie z konfiturą porzeczkową i ganache czekoladowym

no... pyszne... i im starsze tym pyszniejsze... bardzo orzechowe, ciężkie, jak na brownie przystało, z kwaskową nutką porzeczki i czekoladowym zakończeniem... każdy element istotny, każdy element ma swój wkład w smak całości i bez żadnego ciasto nie smakowałoby tak samo... przepyszne, a częściowo podejrzane w książce "Cukiernia Lidla" z przepisami Pawła Małeckiego (swoją drogą niezła pozycja)



brownie:
> 200 g masła
> 200 g czekolady gorzkiej lub deserowej (u mnie gorzka), pokrojonej na małe kawałki
> 3 jajka
> 1 opakowanie cukru waniliowego (u mnie z prawdziwą wanilią)
> 160 g cukru drobnego
> 1 łyżka mąki pszennej
> 100 g orzechów (u mnie pomieszane włoskie, pistacje niesolone, migdały blanszowane)
posiekane orzechy prażymy w piekarniku w temperaturze 200°C max 10 minut, studzimy i mieszamy z mąką
w garnku na małym ogniu rozpuszczamy masło z czekoladą, mieszamy do całkowitego połączenia i studzimy
jajka ubijamy z cukrami na jasną, puszystą masę, dodajemy masę czekoladową i orzechy; całość mieszamy (u mnie mikser na minimalnych obrotach)
piekarnik nagrzewamy do 165°C z termoobiegiem; blaszkę 24cm x 24cm smarujemy tłuszczem (u mnie w sprayu), wlewamy ciasto, wyrównujemy i pieczemy ok 30 minut; wyjmujemy z piekarnika i studzimy

> słoik dżemu porzeczkowego (lub innego kwaskowego)
po wystudzeniu smarujemy ciasto dżemem porzeczkowym

ganache czekoladowy:
> 170 g czekolady (u mnie mieszana deserowa z mleczną)
> 200 g kremówki 36%
śmietanę podgrzewamy z garnku do wrzenia i zalewamy nią czekoladę; pozostawiamy ok 3 minut i mieszamy do całkowitego połączenia, po czym wylewamy na wierzch ciasta posmarowanego dżemem

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz