piątek, 5 czerwca 2015

Twix brownies

kolejny test amerykańskiego bloga (www.chef-in-training.com) to właśnie twix w wersji ciasto... totalnie słodkie, interesująco połączone warstwy zaczynając od spodu brownies, przez masę ciasteczkową, masę krówkową, aż po czekoladową polewę... jeden kawałek to zbyt dużo nawet dla mnie, ale warto było spróbować, myślę, że jeszcze powtórzę


brownie:
> 240 g miękkiego masła > 2 szklanki cukru (zawsze używam drobnego) > 4 jajka > 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii > 1/2 łyżeczki soli > 1/2 szklanki kakao > 1+1/3 szklanki mąki rozgrzałam piekarnik (z termoobiegiem) do 175°C; masło ubiłam z cukrem na puszystą masę, dodałam ekstrakt i kolejno jajka; sypkie składniki przesiałam i zmiksowałam z masą, tylko do połączenia; natłuściłam kwadratową blachę o boku 24cm i przelałam ciasto; piekłam ok 40 min bo ciasta było do tej blachy zbyt dużo (zg z przepisem blacha 23x33cm) 

masa ciasteczkowa:
> 300 g ciastek maślanych

> 170 g twarogu sernikowego
> 1/2 szklanki cukru pudru
ciastka zmalakserowałam na piasek; twaróg zmiksowałam z cukrem pudrem i dodałam ciasteczka; wszystko miksowałam ok 5 minut, aż powstała gładka masa


masa kajmakowa... to masa kajmakowa... z puszki... całej puszki :-)

polewa czekoladowa:
> 1+1/2 szklanki mlecznych czipsów czekoladowych
> 1/2 szklanki deserowych czipsów czekoladowych
> 1 łyżka masła
wszystkie składniki rozpuścić w kąpieli wodnej mieszając co jakiś czas, a następnie przestudzić


składanie ciasta:
na upieczoną i wystudzoną warstwę brownie wyłożyć i uklepać masę ciasteczkową, na nią wyłożyć masę karmelową a całość polać roztopioną czekoladą... i już :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz