niedziela, 20 września 2015

domowy sos karmelowy

wreszcie się udało :-) dobry przepis z mybakingaddiction.com, trochę cierpliwości nad garnkiem z gotującym się syropem cukrowym... i mam w słoiku domowej roboty sos karmelowy!!! pyszne :-) :-) :-)




sos karmelowy:
> 1 szklanka drobnego cukru
> 1 łyżka syropu (u mnie z agawy ale może być np golden syrup)
> 1/4 szklanki wody
> 1/2 szklanki kremówki (podgrzanej)
> 2 łyżki niesolonego, miękkiego masła
> 1/2 łyżeczki soli
> 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
do garnuszka wsypać cukier, dodać syrop i zalać wodą tak, żeby cały cukier był mokry; podgrzewać na średnim ogniu, aż temperatura osiągnie ok 175°C (konieczny jest termometr cukierniczy, ja przełączyłam na stopnie Farenheita i czekałam do 350°F, zg z przepisem); natychmiast zdjąć z palnika i wlać kremówkę szybko mieszając (będzie intensywnie bulgotać) aż całość nabierze gładkiej konsystencji; dodać masło i sól, wymieszać; na koniec wmieszać ekstrakt z wanilii... pyyyyyyyszne!!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz