niedziela, 20 września 2015

odwrócony sernik z jabłkami

mam fazę na jesienne owoce... testuję polskie, kwaśne antonówki i... bardzo przypadły mi do gustu, choć nigdy nie byłam do nich przekonana... świetnie komponują się w słodkich wypiekach, tworząc bardzo fajne, odświeżające połączenie... a antonówki w połączeniu z sernikiem... marzenie... przepyszne ciacho, absolutnie do wielokrotnego powtórzenia!!! 
przepis zapożyczony ze spendwithpennies.com



ciasto:
> dwa arkusze gotowego ciasta kruchego lub podwójna ilość składników z tego przepisu (u mnie ręcznie robione, szczęśliwie odkryte w zamrażarce ;))
> 450 g sera twarogowego na sernik
> 1/2 szklanki cukru
> 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
> 2 jajka
> 5 antonówek lub innych kwaśnych jabłek
> 2 łyżki soku z cytryny
> 1/2 szklanki drobnego cukru
> 2 łyżki mąki pszennej
> 2 łyżeczki cynamonu
rozgrzać piekarnik do 205°C; dno tortownicy o średnicy 21-22 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wykleić spód z kruchego ciasta, ponakłuwać widelcem i zapiec przez 10 minut, następnie wyjąć z piekarnika i wystudzić
zmiksować ser z cukrem i ekstraktem na gładką masę, dodać kolejno jajka (po każdym dodaniu miksować - ja robiłam to na wolnych obrotach); wylać masę serową na podpieczony kruchy spód (pokusiłam się o wrzucenie na masę pokrojonych na drobniutkie kostki krówek, w razie byłoby za mało słodkie ;))
jabłka obrać, wykroić gniazda nasienne i pokroić na plasterki, polać sokiem z cytryny, posypać cukrem wymieszanym z mąką i cynamonem i wszystko wymieszać, aż jabłka okleją się sypkimi składnikami; jabłka wyłożyć delikatnie na masę serową
przykryć jabłka drugim plackiem z kruchego ciasta, wciskając go delikatnie między jabłka i formę; zrobić kilka nacięć w cieście
przykryć ciasto folią aluminiową i piec 30 minut, po tym czasie zdjąć folię i piec dalej przez kolejne 30 minut, po czym wyjąć z piekarnika i studzić 10 minut 
okroić ciasto przy brzegach formy, położyć talerz na wierzch ciasta i obrócić formę do góry nogami; studzić w temperaturze pokojowej przez ok godzinę, a następnie włożyć do lodówki na minimum 4 godziny, a najlepiej na całą noc






do podania:
> sos karmelowy z tego przepisu
> 1/2 szklanki kremówki
> 1 łyżka cukru pudru
kremówkę ubić, pod koniec ubijania dodać cukier puder

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz