środa, 27 stycznia 2016

ekstrakt waniliowy

wprost uwielbiam ten zapach i smak... i już nie wyobrażam sobie zapachu waniliowego w ciastach pozyskanego z innego źródła niż ekstrakt... od kiedy go odkryłam, żaden substytut po prostu nie istnieje
a tym razem postanowiłam przetestować domową wersję za mojewypieki.com... ekstrakt nastawiłam pod koniec grudnia, a już dziś wygląda i pachnie pięknie

ekstrakt:
> 6 lasek wanilii
> 500 ml czystej wódki
laski wanilii przeciąć wzdłuż i włożyć do butelki, zalać wódką tak, aby wszystkie laski były pokryte alkoholem; zamknąć butelkę i trzymać w ciemnym i chłodnym miejscu (mam szczęście mieć spiżarnię); co pewien czas wstrząsnąć butelką
już po kilku dniach ekstrakt nabiera ciemniejszej barwy, a po dwóch miesiącach osiąga pełny aromat i wtedy jest gotowy do użycia
po zużyciu połowy ekstraktu warto uzupełnić buteleczkę alkoholem i odłożyć do ponownego wzmocnienia aromatu, można też co pewien czas 'dorzucać' do ekstraktu laski wanilii, by wzmocnić aromat

teraz już jestem gotowa na kolejne wyzwania!!! :)

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz