środa, 25 marca 2015

babeczki z kremem maślanym

lubię mieć wybór, dlatego ten przepis jest wyjątkowy - bo daje możliwość wyboru pomiędzy wieloma smakami!
to słodkie, kruche maleństwa, w sam raz na raz ;) a krem jest absolutną wariacją na temat smaków wszelkich :) przy tym przepisie można poszaleć z fantazją, co kto lubi, a ja lubię kajmak i pistacje.




kruche babeczki:
> 2 szklanki mąki pszennej 
> 200 g zimnego masła 
> 1/3 szklanki cukru pudru
> 2 żółtka
masło posiekać i zagnieść wszystkie składniki, następnie schłodzić w lodówce przez 30 minut; formę na małe muffinki wysmarować tłuszczem (ja wykorzystałam tłuszcz w spayu), rozwałkować schłodzone ciasto, wycinać małe krążki i wyklejać nimi wnętrze zagłębień foremki, ja dodatkowo trochę ponakłuwałam sam spód ciasta w zagłębieniach; piekarnik rozgrzać do 200°C, ciasteczka piec do 10 min, wyjąć z piekarnika i wystudzić 

krem maślany:
> 200g miękkiego masła
> 2 żółtka
> 1/2 szklanki cukru pudru
> 2 łyżki masy kajmakowej (lub do smaku)
> 2 łyżki kremu pistacjowego (lub do smaku)
masło utrzeć na puszystą, jasną masę, dodać jedno żółtko - zmiksować, dodać połowę cukru - zmiksować, dodać kolejne żółtko - zmiksować, dodać resztę cukru - zmiksować; masę podzielić na dwie części, do jednej dodać masę kajmakową, do drugiej - masę pistacjową i wymieszać obie masy; masy przełożyć do rękawów cukierniczych z tylkami i wypełnić kremem wystudzone babeczki
na koniec ozdobić, u mnie orzechy włoskie na masie kajmakowej, a pistacje - na pistacjowej
PYCHA!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz