niedziela, 30 sierpnia 2015

nutella brownie z orzechową praliną

odgrażałam się, odgrażałam... i zrobiłam :) wreszcie przetestowałam przepis z filmiku, który udostępniłam na fb kilka tygodni temu... przepis na browni z nutelli i tylko trzech składników!
rzeczywiście prościej się nie da... przygotowanie ciasta trwało dosłownie 5 minut! to tylko kwestia wymieszania trzech składników... a w smaku nic mu nie brakuje... czekoladowo-orzechowa pychota! wyraźnie czuć smak nutelli, więc jeśli ktoś lubi, to jest to trzeba spróbować!
nie byłabym sobą, gdybym do przepisu nie dodała czegoś od siebie, a więc pralinowy, mega słodki wierzch z orzechami włoskimi.... mniam!!!


brownie:
> 480 g nutelli
> 4 jajka
> 1 szklanka mąki
wszystkie składniki wymieszać; ciasto przelać do natłuszczonej blaszki o wymiarach 24 x 24 cm i piec w 175°C przez 25 minut; wyjąć z piekarnika i wystudzić

pralinowy wierzch:
> 200 g śmietanki 36%
> 90 g masła
> 1 i 1/2 szklanki cukru trzcinowego
> szczypta soli
> 1 i 1/2 szklanki cukru pudru
> 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego > 1 i 1/2 szklanki posiekanych z grubsza orzechów włoskich (wcześniej uprażyłam w piekarniku w 190°C przez 10 minut)
śmietankę z masłem, cukrem i solą umieścić w rondelku, na małej mocy palnika, ciągle mieszając doprowadzić do wrzenia, pogotować minutę, zdjąć z palnika i dodać cukier puder i ekstrakt waniliowy - wszystko wymieszać; dodać orzechy
wylać masę na wystudzone brownie, rozprowadzić i zostawić do wystygnięcia - lodówka przyspiesza ten proces, ale nie jest konieczna


SMACZNEGO!!! ...bo jest przepyszne :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz