piątek, 28 sierpnia 2015

tarta cytrynowa z wiśniową frużeliną

jeden z moich ulubionych przepisów, nieco zmodyfikowany na potrzeby wykorzystania tego, co w lodówce, a znalazła się w niej śmietana 18%, opakowanie ciasta kruchego i wiśnie... a że potrzeba matką wynalazku, postanowiłam wykorzystać zasoby i poczyniłam eksperyment... ekstrakt waniliowy zastąpiłam cytryną, a całość udekorowałam wiśniową frużeliną... 
bosko wyszło!!! delikatnie cytrynowo, krucho i słodko... a te wiśnie... pysznie!


ciasto:
> tym razem gotowe kruche ciasto - jedno opakowanie
ciasto wyłożyć na natłuszczoną formę do tarty i piec w temperaturze 190°C przez 15 minut pod obciążeniem (na ciasto, wcześniej ponakłuwane widelcem, wyłożyć papier do pieczenia, na który należy wysypać obciążenie - u mnie specjalne kulki), następnie zdjąć papier z obciążeniem i piec kolejne 15 minut



masa:
> 380 g śmietany 18%
> 3 jajka
> 170 g drobnego cukru
> sok i skórka starta z jednej cytryny
> 1,5 łyżki mąki pszennej
> wiśniowa frużelina (przepis tutaj)
wszystkie składniki (z wyjątkiem frużeliny) zmiksować na gładką masę i wylać na upieczony spód; piec w temperaturze 190°C przez ok 25 minut, aż środek masy będzie sprężysty, nie płynny
ciasto wystudzić, najlepiej pozwolić mu odpocząć kilka godzin w lodówce i udekorować wiśniową frużeliną

mniam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz