czwartek, 3 września 2015

ciasto jogurtowe z wiśniami i migdałową nutą

taka fantazja... miałam wiśnie i ochotę na połączenie migdałowo - wiśniowe... miałam też sprawdzony przepis na mokre ciasto jogurtowe, więc niewiele myśląc, poczyniłam eksperyment i... oczywiście udał się! :)
pyszne, mokre, owocowe ciasto z mocnym aromatem migdałowym... pycha!




ciasto:
> 160 ml oleju rzepakowego
> szklanka drobnego cukru
> jajko
> łyżka ekstraktu migdałowego
> 400 g jogurtu naturalnego
> 200 g maślanki
> 500  mąki pszennej
> 2 łyżeczki sody oczyszczonej
> pół szklanki mąki migdałowej
> owoce
> płatki migdałowe
mąkę pszenną przesiać z sodą oczyszczoną i odstawić; olej wymieszać z cukrem, jajkiem, ekstraktem do połączenia, dodać jogurt i maślankę (może to być równie dobrze 600 g jogurtu naturalnego lub greckiego, ja pomieszałam w ramach eksperymentu) i wszystko wymieszać; dodać mąkę migdałową, następnie mąkę z sodą - wszystko wymieszać na gładką masę
blachę o boku 28 cm wysmarować tłuszczem (ja używam w sprayu) i przełożyć ciasto; wyrównać i na wierzch położyć owoce, w moim przypadku wiśnie
piec w temperaturze 160°C prze ok 60 minut - do suchego patyczka; ja po 30 minutach posypałam ciasto płatkami migdałowymi, żeby się ładnie przypiekły


lukier:
> 4 duże łyżki cukru pudru
> łyżeczka ekstraktu z migdałów
> woda
wymieszać cukier z ekstraktem i dodać wodę w takiej ilości, aby otrzymać pożądaną konsystencję; polać ciasto lukrem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz