piątek, 25 września 2015

clafoutis z bananami i gruszkami

miałam ochotę na coś szybkiego, prostego, pysznego i z owocami... no i pojawił się pomysł na clafoutis... a od pomysłu do realizacji u mnie droga jest błyskawiczna :-)
clafoutis to niby zwykłe ciasto naleśnikowe, ale w wersji owocowej z sosem waniliowym jest przepyszne, a owoce... a jak zwykle u mnie, owoce do wyboru do koloru... co kto lubi (lub ma w domu)





ciasto:
> 10 łyżek przesianej mąki
> 6 łyżek cukru
> szczypta soli
> 1 cukier z prawdziwą wanilią
> 1/2 (15 g) proszku do pieczenia
> 3 lekko ubite jajka
> 1 szklanka (250 ml) mleka
> 100 g stopionego masła
> owoce (u mnie 3 banany i 4 gruszki)
> dwie garście posiekanych orzechów pekan
rozgrzać piekarnik do 180°C; wymieszać 5 pierwszych składników i przesiać, dodać rozmącone jajka, potem mleko, a na końcu masło, cały czas miksując, aż ciasto będzie gładkie; banany obrać i pokroić w plasterki, gruszki obrać i pokroić w plasterki oraz oprószyć białym pieprzem
okrągłą formę o średnicy 26 cm wysmarować tłuszczem, wlać część ciasta, rozłożyć owoce i orzechy, zalać drugą częścią ciasta; piec około 25-30 minut (zależy od głębokości formy, moja była dość głęboka, a więc czas pieczenia wydłużył się do 40 minut), tak, czy inaczej, sprawdzając patyczkiem, musi być suchy
ciasto podawać ciepłe, najlepiej z sosem waniliowym, np z tego przepisu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz